Thursday 4 October 2012

Nasalt


Nogle stikker fingeren i jorden for at lugte hvor de er. Jeg bruger næsen. Jeg lugter nemlig bedre med næsen end med fingrene. Næsen er i det hele taget et nyttigt organ. Før der var GPS kørte man efter næsen. Sådan kom jeg somme tider på afveje, for min næse er skæv, efter at jeg engang stak den for langt frem under en fodboldkamp. En fodboldstøvle er ikke noget at stikke næsen op efter, vil jeg gerne hilse og sige.

Jeg har næsegrus beundring for folk, der har ben i næsen. Sådan en som mig, der stikker min næse i alt muligt, kunne godt bruge lidt mere næseben, i stedet for alt det brusk jeg er udstyret med. Når jeg så får en på tuden bliver jeg bleg om næsen og må tude. Det kan du bide dig selv i næsen på.

Næsen skal man skam passe godt på. Lad være med at tabe både næse og mund, hvis du bliver taget ved næsen, for straks derefter kan du få brug for begge dele. Munden til at spytte med og næsen til at rynke på.

Har jeg fortalt, at jeg engang fik en næse. Det var så skuffende, at jeg straks puttede den i skuffen. Den var nemlig skriftlig. Vatnisser får ikke næser. Det skulle da lige være vatnæser. Det er alt hvad vatnisser har næser for.

Gikken gakken guffen, næsen ned i skuffen.

No comments:

Post a Comment