Tuesday 9 October 2012

Demens


Jeg vil gerne demensere, undskyld jeg mener naturligvis dementere, at jeg er blevet fuldstændig senil. Det passer ikke, jeg er ikke senildement. Det er løse rygter. Jeg vil gerne nedlægge en protestant i en anbefalet kuvert. Måske glemmer jeg lidt nu og da, og snakker måske nok lidt meget om gamle dage. Men senil, nej! Mænds vej mod senilitet går i tre nedadgående trin.
  1. Han møder er gammel bekendt på gaden, og kan ikke huske, hvad hun hedder. (Det er vel næsten normalt).
  2. Han går på toilettet for at lade vandet, og glemmer derefter at trække lynlåsen op. (Den slags kan vel hænde for enhver).
  3. Han går på toilettet, men glemmer at trække lynlåsen ned, inden han lader vandet. (I gamle dage hed det at knappe op).
Nu kan jeg egentlig knap nok huske, hvilket trin, jeg er kommet til, men jeg vil altså gerne dementere, at det er helt galt. Hvor er trappen?

No comments:

Post a Comment