Wednesday 10 October 2012

Feberfantasier

Om efteråret kan man nemt blive ramt af influenza og andre febersygdomme. Således læser jeg i Nordjyske Stiftstidende at grydefeberen raser. Stod der nu markant grydefeber eller var det noget med mærkater – i hvert fald noget meget alvorligt - og mærkeligt - ellers kom det vel ikke i avisen. Min have har åbenbart fået nældefeber, for der florerer nælderne ganske markant. Engang tidligt på sommeren havde græsplænen fået høfeber, men så slog jeg den, feber kan man nemlig slå ned. Sådan er det bare. Måske skulle jeg plante et par febertræer i haven, for at holde den feberfri. Selv er jeg nogenlunde dækket ind. Sidste gang jeg var på sygehuset, sagde jeg, at de ikke måtte tage min temperatur, for den står (som så meget andet) i min kones navn. Det er vist hvad de kalder en feberredning. Den kan du ikke slå, vel?

Hvad er i øvrigt katastro-feber-edskab? Jeg får hel mandolinfeber af al den febervildelse.

No comments:

Post a Comment